Digital Workplace Company

Wageningen University & Research

Een sociaal, te personaliseren intranet voor een kennisgedreven organisatie

de vraag
Er groeit hier zoveel moois. Deel het!

Wageningen University & Research (WUR) is de plek waar kennis gemaakt wordt. Vakgenoten inspireren elkaar en docenten dragen het over aan studenten. Onderzoek doen en leren gaat om speuren, op zoek gaan en uitpluizen.

Ook buiten de grenzen van de universiteit. Om samenwerking en onderlinge interactie tussen medewerkers te vergroten, startten we eind 2016 met de voorbereiding van een sociaal, te personaliseren intranet. Adoptie door 6.500 medewerkers was een belangrijke voorwaarde.

onboarding
Introductie video
Adoptie traject
Waardering voor lancering

Mixit heeft een heel adoptietraject doorlopen waardoor er voor lancering al ruim 900 medewerkers betrokken werden, het nieuwe intranet een 7.4 scoorde en er relevante berichten werden gedeeld. Het oude intranet kwam niet verder dan een score van 5.6.

Persoonlijk
De gebruiker bepaalt

Het nieuwe WUR intranet is voor elke medewerker anders. De medewerker bepaalt zelf van welke organisatieonderdelen hij nieuws volgt en hoe de startpagina eruit ziet. Door lid te worden van online groepen deelt hij vraagstukken, nieuwtjes en successen met gelijkgestemden. Waar de informatie eerst geschreven werd vanuit de afzender, vindt de WUR medewerker nu snel antwoord op zijn vraag dankzij logisch georganiseerde vraag-antwoord structuren.

Controle op content

Zo konden redacteuren en de content coordinator tijdens het overzetten:

Zien wat de grootte van de opdracht was
Zien wie voor welke pagina verantwoordelijk was
Zien hoe ver we waren
Per pagina zien wie ermee bezig was
Onderling tips aan elkaar geven
FLINK wat e-mailtjes en verloren versies voorkomen!
Standaard op maat gemaakt

Het sociale platform van Embrace vormt de basis voor het WUR intranet. Dit is aangevuld met het open source content management systeem Umbraco.

Embrace
Umbraco
Wil je meer weten over deze case?
Neem dan contact op met:
Corine Ahlrichs
Ooit ben ik op de vingers getikt: "Je hebt te veel aandacht voor de gebruiker." Nu is aandacht geven mijn werk geworden. Ik leef me in, werk graag samen en wil nog beter worden in wat ik doe. Net als dat ik na 27 hockeyseizoenen na de wedstrijd mijn doelpunten tel, maar ook bedenk wat ik kan perfectioneren.
Corine Ahlrichs
Succes manager
Jean Pierre Martens
Organisaties helpen met digitale transformatie. Focus op concreet resultaat. Het maximale uit nieuwe technologie halen voor onze klanten. Ons team helpen groeien. Daar word ik blij van!
Jean Pierre Martens
Managing partner
aan de slag
wil je ook beter resultaat met digital workplace design?